Destinații gourmet pe Harta Gastronomică

Distribuiți

Avem tendința să uităm că unul dintre cele mai importante elemente ale ospitalității este literatura din ce în ce mai largă a criticilor de restaurante. Se poate reduce semnificativ timpul de promovare al unui restaurant bun dacă publicul mare este informat din timp, folosindu-se mai multe canale de informare. Un bun operator de restaurant are grijă ca oaspeții săi să fie informați în timp real și într-un mod adecvat despre felurile servite și calitatea serviciului oferit. Am putea spune că această activitate nu este altceva decât marketing simplu, cu caracteristici proprii, dar nu putem uita de faptul că, de-a lungul istoriei, textele, recenziile și memoriile scrise despre restaurante și operatori de restaurante reprezintă un segment important și interesant din literatura generală.

Putem spune că, de la secolul XX, ospitalitatea în sine nu există, nu este perfectă, este un sector important numai dacă luăm în considerare și textele scrise despre acest domeniu. Mai ales în zilele noastre. În primul sfert al secolului XXI nu mai este o problemă critică unde să găseşti informaţii despre gastronomie, restaurante şi hoteluri în regiuni mai mari sau mai mici, ci cum să alegi informațiile autentice.

Foto: Zalán Ilyés

O publicație foarte importantă, s-ar putea spune, de referință în acest domeniu a apărut anul trecut, fiind lansată în decembrie la Odorheiu Secuiesc. O publicație de referință deoarece era pregătită de oameni  de referință, cu idei de referință. Un alt aspect important este că este o publicație care a apărut atât într-o formă digitală, cât și într-o formă mai tradițională, adică tipărită. Mulți cred, și nu greșesc, că schimbarea gastronomiei din Secuime și Transilvania în direcția declarată a calității și a conștientizării este în mare parte legată de mișcarea Taste of Transylvania. Acest angajament spre conștientizare și calitate reiese și din modul în care echipa de la Taste of Transylvania a reinventat proiectul Harta Gastronomică a Secuimii. Inițiativa există de câțiva ani, iar echipa de la Taste of Transylvania a preluat oficial drepturile anul trecut. De atunci a schimbat complet direcţia proiectului și în loc de cantitate, ei se concentrează pe calitate. Șaptesprezece restaurante din Secuime, din cele trei județe secuiești, au fost incluse în prima publicație, zece restaurante sunt recomandate din județul Harghita.

Foto: Zalán Ilyés

„Am pus pe harta noastră restaurante care reprezintă valorile Taste of Transilvania și le-am cerut să includă în meniul lor unul sau mai multe preparate din cartea de bucate Ospăț Transilvan de Pál Kövi, care a fost și este în continuare un pilon pentru noi. Pe lângă faptul că am dorit să vă arătăm valori importante pentru noi, credem, pe de o parte, că această publicație poate să genereze un trafic suplimentar pentru restaurantele incluse. Pe de altă parte, așa vă putem ghida printre restaurantele care merită încercate, unde vizitatorii pot gusta arome delicioase și gastronomie de calitate”, a spus Adorján Trucza, fondatorul mișcării Taste of Transylvania, la evenimentul de lansare a proiectului din decembrie.

Foto: Zalán Ilyés

Portofoliul Taste of Transylvania se extinde de la an la an. Festivalul de gastronomie organizat din 2022 a devenit acum un standard de neevitat pentru industria ospitalității din Transilvania. Echipa de la Taste of Transylvania lucrează acum la extinderea Hărții Gastronomice, reînnoite în ultimele luni. În plus, ei plănuiesc să le aducă la o masă pe cele mai importante personaje ale profesiei, cu scopul de a formula valorile de bază ale gastronomiei transilvănene, de a înființă o organizație profesională.

Harta Gastronomică a Secuimii o puteți găsi pe Facebook, sub numele de Székelyföldi Gasztrotérkép (https://www.facebook.com/gasztroterkep). Chiar dacă numele este în maghiară, toate informațiile despre restaurantele care merită vizitate sunt disponibile și în limba română. Vă dorim o aventură delicioasă!