Crearea de parteneriate prin vânzarea de produse lactate premium

Distribuiți

Asociația Székely Gazdaszervezetek Egyesület (SZGE), în parteneriat cu Cooperativa Agricolă Csengő, Universitatea Sapientia și mici întreprinzători, au aplicat cu succes pentru acest proiect. Scopul este de a sprijini dezvoltarea piețelor locale și a lanțurilor scurte de aprovizionare. O parte din cele peste 1,3 milioane de lei vor fi cheltuiți pe utilaje și echipamente pentru procesare, dar jumătate din bani vor fi folosiți și pentru promovarea produselor locale.

„Asociația Székely Gazdaszervezetek Egyesület, în parteneriat cu Cooperativa Agricolă Csengő, Universitatea Sapientia, Panzio-Kishavas SRL și alți doi crescători de animale, au aplicat cu succes la apelul de propuneri 16.4, care are ca scop sprijinirea parteneriatului dintre actorii de pe piață, dezvoltarea piețelor locale și a lanțurilor scurte de aprovizionare”, a declarat Andrea Szász, coordonatorul de proiect al Asociației Székely Gazdaszervezetek Egyesület.

„În prezent, există un interes tot mai mare pentru fermele locale și produsele lor, ceea ce face posibilă transformarea cumpărăturilor conștiente și a achiziționării și consumului de alimente de calitate într-o practică zilnică. Cumpărarea produselor locale scurtează semnificativ lanțul de distribuție, ajutând producătorii rurali să ajungă rapid pe piață. Acest lanț scurt de distribuție arată faptul că putem obține alimente de calitate direct de la producător sau cu un minim de intermediari, astfel încât putem cumpăra produse proaspete, locale și fără chimicale", a mai declarat Andrea Szász, coordonator de proiect, la evenimentul de deschidere a parteneriatului Premilact, care a avut loc în cadrul evenimentului Böjti Csemege - Târgul de brânzeturi din Bazinul Carpatic.

Valoarea totală a licitației este de 265.269 de euro, adică peste 1,3 milioane de lei, din care o parte va fi cheltuită pe utilaje și echipamente pentru procesare, dar promovarea produselor locale va reprezenta aproape jumătate din suma totală, fiind organizate și zece evenimente, care se vor axa pe scopul și importanța lanțurilor scurte de aprovizionare și pe consumul produselor locale.

„Succesul parteneriatului se bazează pe o bună cooperare și pe ajutorul reciproc. Cooperarea deja existentă de câțiva ani a fost dusă la un nivel superior, creându-se parteneriatul Premilact, care le va permite să promoveze produsele lactate și brânzeturile locale în cooperare”, a subliniat Andrea Szász.